ثبت لحظاتی از عمرم

خاله زنکی

توی تلگرام تعداد گروهام محدودن. یه گروه دوست داشتنی 5 نفره داریم که بچه هامون تو یه رده سنی هستن و با تولد اولین بچه هامون درستش کردیم و مامن امنی برای مشورتها درد دلها شادی کردنها گریه کردنهاست و به شدت گروه دوست داشتنی هستش. داخلش از همه چی به هم میگیم و ذره ای از هم ناراحت نمیشیم. همدیگه رو خوب راهنمایی می کنیم. جاییه که حتی اگه نصفه شبم دلت بگیره میری توش درد دل و گریه می کنی و آرومت می کنن. یه گروه دیگه موازی با این گروه داریم که تعدادون بیشتره و دوستیمون بواسطه همین بچه دار شدن و از طریق نی نی سایت شکل گرفته یعنی همون 5 نفر هم اونجا بودن. این گروه به شدت خاله زنکی شده طوری که یکی از دوستان بعد از کلی کلنجار رفتن و اسم گروه رو به طعنه عوض کردن بازم نتونست بچه ها رو هدایت کنه به سمت زندگی و حرفای خودشون و نهایتا گروه رو ترک کرد. یه مدت دیگه یکی دیگه از بچه ها بدون هیچ حرفی گروه رو ترک کرد. و بعد از چند ماه یکی دیگه از بچه ها رفت!!! و من به شدت دارم مقاومت می کنم که ترک نکنم و حتی به طور مستقیم هم چیزی نگم و با طرز مکالماتم نشون بدم که چطوری باید صحبت کرد چون اونا رو دوسشون دارم. اونایی که گروه رو ترک کردن جزو اون گروه 5 نفره دلنشین هستن.

نمی دونم بلوغ فکری هست یا بزرگ شدن یا اشتغال یا بزرگ بودن مسایل دیگه که نحوه نگاه کردن و حرف زدن مثلا مادرشوهر جان و خواهر شوهر جان برای من چیز غیر عادی ای نبوده و نیست چه برسد به اینکه بخاطرش گریه کنم و زندگیم را تلخ کنم!! درکشان نمی کنم که میگوید مادرشوهرم به من گفت خوش میگذره ها!!!!! و این ماجرای دستان هزار و یک شب از بدجنسی های بی پایان مادرشوهرش باشد. خوب من که از دور میبینم چیزی نگفته.

با دوستم که تازه نامزد کرده و همسن من است صحبت میکردم و بهش میگفتم این پیش فرض واژه مادرشوهر و خواهر شوهر و جاری را از ذهنت بیرون بریز و با دید و شناخت خودت از اطرافیانت رابطه را آغاز کن. نگذار بار منفی این نسبتها که در ناخودآگاهت ثبت شده خللی در روابطتان ایجاد کند. به شدت قبول دارم که دیدمان نسبت به افراد و روابطمان در خیلی از مواقع از اطلاعات غلطی هست که از قبل در ذهنمان ریخته اند. همین مساله در محیط کاری جدید هم برای همکارهای جدید الاستخدام پیش میاد و بدون شناخت طرف مقابل از طریق مراوده تجربیات و نظرات و حس های کسی که چندین سال فقط با دید خودش با طرف فقط و فقط همکار بوده را در خود نهادینه میکند و پیش میرود.

۹۵/۰۲/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مینو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی